1. Новини Закарпаття
  2. >

Створив футуристичні костюми для "Бітлз": чим модельєр П'єр Карден запам'ятався світу (ФОТО)

30.12.2020 18:36 Суспільство Лайт

Модельєр П'єр Карден був невтомним новатором, який протягом 70 років порушував правила і точно відчував дух часу.

Модельєр П'єр Карден був невтомним новатором, який протягом 70 років порушував правила і точно відчував дух часу.

За свою 70-річну кар'єру Карден став однією з найбільш шанованих особистостей світу моди. Про це повідомило видання ВВС.

У порівнянні з багатьма дизайнерами сьогодення, чиїм бізнесом керують міжнародні конгломерати, у Кардена не було бізнес-партнерів.

 

"Я фінансист, банкір і творець", - казав він. - Я завжди робив те, що хотів, тому що в мене ніколи не було керівника"

Його також критикували за надмірну комерційність та бажання розмістити своє ім'я на найрізноманітніших товарах.

П'єр Карден народився в Італії, але коли він був ще дитиною, його родина емігрувала до Франції.

Дизайнер розробив свій стиль, працюючи на Dior, а потім запустив власний бренд.

Карден розворушив моду своїм геометричним дизайном та сукнями-пухирями. А завдяки своєму підходу, він зміг змістити французьку моду від пихатої ексклюзивності до молодіжного готового одягу та дизайну в стилі унісекс.

У 1960-х роках Карден створив футуристичний одяг космічної ери, який носили всі - від "Бітлз" (їхні костюми без лацканів - його творіння) до Джекі Кеннеді та Марлен Дітріх.

Космічна естетика Кардена відповідала цінностям того десятиліття.

Абстрактні геометричні форми, футуристичні блискучі матеріали та сміливі короткі силуети символізували нове покоління, яке залишало позаду корсетну жіночність у пастельних тонах і охоче приймало нову бешкетливо стильну версію шику.

Карден став одним з перших, хто приніс високу моду в маси, дозволивши продавати свої колекції в магазинах з кінця 1950-х років.

Частиною міфології Кардена стало те, що за зухвальство його нібито виключили з французького Синдикату високої моди. Та насправді він сам пішов з організації, щоб позбавитися від її обмежень на висвітлення преси.

Наприкінці 1950-х Карден заклав основи своєї глобальної імперії. В часи, коли Франція була беззаперечним епіцентром моди, він привозив свій одяг до Москви, Токіо та Пекіна, зробивши більше для стирання міжнародних кордонів, ніж будь-який інший модний кутюр'є.

Він зрозумів, що існує величезний ринок для модного одягу в Центральній Європі та Азії і під кінець 60-х вже пропонував одяг свого дизайну для масового виробництва в Китаї.

Комерційний підхід

Financial Times називає Кардена "великим демократом моди". Він вірив, що кожен заслуговує на те, щоб мати трохи стилю, незалежно від того, де вони живуть, і навіть якщо стильною буде лише бляшанка сардин.

Його творчим баченням справедливо захоплювалися. Як розповідав його колишній помічник Жан-Поль Готьє, "з ним я навчився, що можна зробити капелюх зі стільця".

Але його нещадно критикували за надмірне використання ліцензування та розміщення свого імені на найрізноманітніших товарах.

Його ініціали з роками з'явилися на бритвах, предметах побуту і навіть трусах, які продавалися в супермаркетах. Якось він сказав, що не проти, якщо його ініціали з'являться на рулонах туалетного паперу.

У 90-х роках "Карден" стало символом того, як бренд може знецінитися через надто широкий вжиток.

Та сам дизайнер на це не зважав, продовжуючи будувати свою бізнес-імперію. "Мені не потрібно нічого доводити", - казав він журналістам у 2008 році.

"Я можу прокинутися вранці, поголитися однією зі своїх бритв, використати власний бальзам після гоління, одягтися в одяг від П'єра Кардена - від краватки та білизни до сорочки. Потім я можу піти у власний ресторан Maxim's або театр П'єра Кардена. Усе в моєму будинку - також від П'єра Кардена, навіть їжа, тому що я також випускаю різноманітні продукти та напої", - казав дизайнер у своєму інтерв'ю.

У 2016 році він запросив близько мільярда євро за права на свою бізнес-імперію.

"Якщо у вас немає грошей, то не купуйте, - сказав він тоді репортеру з Bloomberg. - Вас ніхто не змушує. Я можу собі дозволити померти, не продавши її".

Під кінець свого життя Карден жив у маленькому селі Лакост на південному сході Франції. У 2000 році він придбав руїни замку, де колись жив Маркіз де Сад, і з часом став власником понад 40 будівель у селі, а також заснував там щорічний музичний фестиваль.

За це його не любили місцеві мешканці. Але Карден, який інвестував у місцевість понад 30 мільйонів доларів, вважав, що врятував село.

Нагадаємо, що астролог Павло Глоба розповів, яким буде 2021 рік Білого Металевого Бика для кожного знака зодіака.

Читайте на ГК:"Багато із побачених істот, будуть новими для науки видами": “свинок "Барбі” виявили у Тихому океані
Читайте на ГК:Таємниця захована під шаром піску: археологи виявили рідкісну знахідку
Читайте на ГК:Заміж у 12-ть: юна дівчина одружилася з 63-річним чоловіком (ФОТО)
Цей матеріал також доступний на таких мовах:Російська